NIO ET5, noua mașină anti-Tesla sosită din China

La Nio Day 2021, compania asiatică a prezentat NIO ET5, un sedan electric care și-a deschis deja rezervări pentru piața chineză. Acesta este noul sedan NIO, după ET7, promițând și până la 1.000 de kilometri de autonomie, aproape dublu față de Tesla Model 3 în versiunea Grand Autonomy.

Apariția noului ET5 nu a adus surprize deosebite, deoarece de fapt este un ET7 redus în dimensiune. Dimensiuni: 4790 mm lungime, 1960 mm lățime, 1499 mm înălțime, ampatament 2888 mm. Adică este mai mare decât Tesla Model 3, dar puțin mai mic decât omologul său chinez XPeng P5. 

NIO ET5 exterior

În ceea ce privește sistemul de propulsie, NIO ET5 are două motoare, 150 kW în față și 210 kW în spate, adăugând o putere combinată de 480 CP, toate cu tracțiune integrală. Promite astfel o accelerare 0-100 km/h în 4,3 secunde, în timp ce distanța de frânare de la 100 km/h la 0 este de doar 33,9 metri. Producătorul chinez promite manevrabilitate dinamică, cu o distribuție perfectă a greutății 50/50 pe osii, un sistem Smart AWD 4×4 și nu mai puțin de 8 moduri de condus diferite.

Există trei pachete de baterii, Standard cu 75 kWh și 550 km de autonomie, varianta Long Range cu o baterie de 100 kWh și 700 km și Ultra Long Range, cu 150 kWh și 1.000 km de autonomie. Deși aceste cifre tind să rămână la un kilometraj mai mic în condiții normale, sunt cifre mai mari (cel puțin pe hârtie) decât cele ale Model 3.

Cu toate acestea, există un mic truc cu autonomia. Aceste cifre se încadrează în ciclul chinezesc CLTC, care oferă întotdeauna cifre mai bune decât actualul WLTP din Europa. În ciuda acestui fapt, cifrele NIO, chiar echivalându-le în WLTP, sunt mai asemănătoare cu cele ale unei mașini cu combustie decât una electrică.

NIO ET5 interior

Alte caracteristici interesante includ, un afișaj HDR de 10,2 inchi pe consola centrală, 3 difuzoare în cabină, un asistent Nomi îmbunătățit, ochelari de realitate virtuală, 19 asistenți de conducere, un procesor 1016 tops. În plus, puteți echipa opțional sedanul cu scaune sport încălzite, ventilate și cu masaj, iluminare ambientală în 256 de culori, sunet surround Dolby Atmos 7.1.4 și pilot automat proprietar Aquila cu 33 de senzori diferiți.

Noul NIO ET5 va ajunge la reprezentanțele chineze până în septembrie 2022 și are un preț de 328.000 de yuani (aproximativ 45.800 de euro). Din păcate, producătorul de automobile nu a anunțat încă nicio dată de lansare pentru piețele din afara Chinei, deși se confirmă că respectă standardele de cinci stele C-NCAP și Euro NCAP, așa că ne putem aștepta să auzim mai multe despre asta în curând.

Lasă un comentariu