Cât costă o mașină de Formula 1?

Formula 1 este principala categorie a sportului cu motor mondial și încântă pe toată lumea nu numai pentru cursele sale spectaculoase și piloții remarcabili, ci și pentru toată tehnologia și ingineria implicate în circuitul competiției.

Pe lângă șofer, centrul a tot ceea ce vorbim este mașina de Formula 1. Sunt foarte diferite de mașinile de pasageri și aproape deloc nu seamănă cu mașinile super sport de stradă, deoarece aici accentul se pune strict pe competiție și maniere pentru a câștiga câteva milisecunde în sutele de ture date în fiecare sezon.

Pentru a ajunge la nivelul la care sunt astăzi aceste mașini, a fost nevoie de multă investiție în echipamente, tehnologie și material uman pentru a le face nu numai mai rapide, ci și eficiente, sigure și profitabile. Într-o competiție de acest nivel, fiecare șurub contează.

Răspunsul evident este: foarte scump! Rețineți că, spre deosebire de mașinile comerciale, ale căror piese sunt adesea vândute în loturi, componentele mașinilor de Formula 1 sunt foarte specifice și costă un braț și un picior. Dar cât costă o mașină de F1? Citiți mai departe pentru a afla.

Care este costul mașinilor de Formula 1?

FIA face mereu completări la regulile de Formula 1, iar una dintre cele mai controversate din ultima vreme este plafonul de cheltuieli, plafonat la 140 de milioane de dolari. Acest lucru a generat o mulțime de plângeri din partea unora dintre echipele de top de pe grilă, cum ar fi Ferrari, care chiar au spus Motorsport că va limita dezvoltarea mașinilor. Dar despre cât vorbim mai exact?

Ei bine, o mașină de Formula 1 costă, în medie, 20 de milioane de dolari, distribuite într-un mod oarecum curios. Pentru ca cititorul Galaxy Tech să aibă o idee, doar motorul nu costă mai puțin de 15 milioane de dolari, restul banilor fiind alocați pentru roți, aripi, șasiu și sisteme de siguranță și comunicații.

Și de ce este motorul cea mai scumpă parte a unei mașini de Formula 1? Pentru că este componenta care are la bord cea mai mare tehnologie, deoarece an de an F1 trebuie să se adapteze la reglementările privind emisiile și zgomotul – pe lângă faptul că o îmbunătățește. Tot în motor, inclusiv, echipele categoriei fac de obicei cel mai mare machiaj din buget, spunând de obicei că cheltuiesc mai puțin decât au fost de fapt.

Celelalte părți ale mașinii de Formula 1, la rândul lor, costă mult mai puțin decât motorul, dar sunt totuși scumpe – mai ales dacă luăm în considerare valorile pe care le cere o mașină obișnuită. Un set de anvelope, de exemplu, costă aproape 3.000 de dolari, în timp ce șasiul din fibră de carbon costă 650.000 de dolari. Volanul, la rândul său, are un preț modest de 50.000 de dolari.

Cutia de viteze, sistemul hidraulic, aripile față și spate, rezervorul de combustibil, sistemul de comunicare și haloul, o piesă care acoperă capetele piloților pentru a-i proteja în caz de accidente, includ și factura.

Prin urmare, odată cu noul plafon de cost, echipele vor trebui să își echilibreze foarte bine investițiile în mașini. Acest lucru poate, desigur, să afecteze direct concurența. Dacă va fi mai bine sau mai rău, doar timpul va spune.

Sursa: Motor Sport Magazine

Lasă un comentariu

error

Vă place acest blog? Vă rog să răspândiți vestea :)